مجلس حامی ورزش باشد

حضور پرشور چهره‌های ورزشی در انتخابات

کیومرث هاشمی وزیر ورزش، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته المپیک، روسای مختلف فدراسیون‌های ورزشی از جمله مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، تعدادی از پیشکسوتان ورزشی،ورزشکاران رشته‌های مختلف و…ازجمله کسانی بودند که پای صندوق‌های رای حاضر شده و مطالبات خود را از نمایندگان جدید مجلس اعلام کردند. کیومرث هاشمی در این مراسم با هدایایی که توسط وزارت ورزش در نظر گرفته شده بود، از رای اولی‌ها تقدیر و تشکر کرد. او سپس در جمع خبرنگاران گفت: «این برای اولین بار است که یک صندوق اختصاصی در تهران در ورزشگاه شیرودی مستقر شده تا حضور پرشور ورزش در این مکان رقم بخورد. هر رأی می‌تواند پشتوانه‌ای برای نظام و انقلاب باشد. در واقع هر رأی به نیابت از شهدا داده می‌شود و ان‌شاءا… این حضور پررنگ می‌تواند به ایرانی قوی منتهی شود.»او اعلام کرد: هنوز پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان حضور پای صندوق‌های رای پرشور است و نشان از اقتدار نظام دارد. هاشمی اضافه کرد: «جامعه ورزش مثل همیشه به سهم خودش در کنار مردم است و من از همه قهرمانان و مربیان و داوران و مدیران ورزش و … تشکر می‌کنم. ان‌شاءا… که این آرا باعث خشنودی دل شهدا، مقام معظم رهبری و همه عزیزانی شود که دل در گرو انقلاب و نظام دارند.»
وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که انتظار ورزش از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی چیست، پاسخ داد: «نمایندگان دو وظیفه دارند؛ یکی بحث قانون‌گذاری و دیگری در بحث نظارت. آنها در بحث قانون‌گذاری می‌توانند به ورزش و توسعه آن در بخش کلان کمک کنند. اگر نماینده‌ای نگاه ورزشی‌تری داشته باشد، می‌تواند به توسعه ورزش کشور کمک کند. همانطور که مقام معظم رهبری در جمع مدال‌آوران گفتند که ایران قوی در سایه ورزش قوی است، ان‌شاءا… نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، بهتر از گذشته تلاش و به توسعه ورزش کمک کنند.»محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک هم جزو اولین کسانی بود که رای داد و در انتخابات شرکت کرد. او گفت پیشنهاد خودش بوده که یک پایگاه برای رای‌گیری از چهره‌های ورزشی مستقر شود تا آنها گردهم جمع شوند. خسروی‌وفا با تاکید روی این موضوع که حضور در انتخابات، تعیین کننده در سرنوشت ورزش یک تشکیلات است، اضافه کرد: «البته این رأی‌ در مسائل ملی و کشوری که تاثیر بیشتری دارد و امیدوارم امروز سرنوشت خوبی تعیین شود. در مملکت ما مردم با رأی‌ و بی رأی‌ پای نظام هستند، حتی آن کسی هم که نیاید، یقین بدانید هر جا احساس خطر کند، به رأی‌ کار ندارد و اولین نفر جلو می‌آید. شما ۲۲ بهمن را دیدید که باورنکردنی بود و امسال استقبال زیادی شد. مردم خود را در فضای سرد زمستانی با حضور خودشان ثابت کردند.»

خواسته ورزشی‌ها از مجلس
پرویز مظلومی، سرمربی سابق استقلال که همواره در راهپیمایی‌ها و انتخابات حضوری فعال دارد، دیروز هم در سالن افراسیابی حاضر شد: «ورزشکاران هم از مردم هستند و جدا از آنها نیستند. آنهایی که برای این کشور دلسوز هستند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند. هر کسی دلش با این کشور است بیاید چون نشستن در خانه فایده ندارد.» او با اشاره به دغدغه‌های موجود، اضافه کرد: «افرادی هم که دلسوز هستند برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید تلاش کنند. چون مردم در مضیقه هستند. نمایندگان مجلس که انتخاب می‌شوند قدر مردم را بدانند. آنها پای صندوق رای هستند و انتطار دارند نمایندگان به دردشان رسیدگی کنند.»
مظلومی درباره حل مشکلات ورزش به ویژه مشکلات مالی، گفت: «ان‌شاا… ورزشی‌ها بیشتر به مجلس بروند و به بودجه ورزش توجه کنند چون بودجه کمیته و وزارت در قبال قهرمانی ها کم است. استقلال و پرسپولیس مشکلات زیادی دارند این دو باشگاه برای مردم است و کمک کنند سر پا باشند. مجلس بودجه را تعيين می‌کنند و دوستان هم به فکر ورزش و مردم باشند.»
در ادامه نوبت به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال رسید. او ضمن درخواست از مردم برای حضور پای صندوق‌های رای، به تمجید از عملکرد فدراسیونش پرداخت و گفت: «با همین بودجه‌های محدود در حوزه ورزش و فوتبال، نتایج فوتبال در بخش‌های مختلف مانند بانوان،‌ فوتبال ساحلی و فوتسال راضی‌کننده است. امیدوارم فراکسیون ورزش قوت بگیرد و افراد ورزشی انتخاب شوند تا کارهای جدی انجام بدهند. مطالبه جامعه ورزش این است که مجموعه فراکسیون ورزشی قدرتمندی در مجلس تشکیل و به ورزش به‌صورت جدی رسیدگی شود.»
جواد داوری، ملی‌پوش سابق بسکتبال و رئیس فعلی فدراسیون هم از جمله حاضران پای صندوق بود و چنین حرف‌هایی به زبان آورد: «برای امنیت و ثبات جامعه نیاز به مشارکت در انتخابات است. جامعه ورزش نشان داده همواره سهم زیادی در انتخابات داشته است.همینطور نقش مهمی در آرامش کشور ایفا کرده است. نیاز است که ورزشی‌ها هم یکدست و یکپارچه در کنار رای دهندگان حاضر شوند. این بود که بنده به همراه مربیان و بازیکنان تیم ملی در سالن حضور پیدا کردیم که تا رای بدهیم. بدون شک این مشارکت زیاد می‌تواند در جامعه بین المللی هم تاثیرگذار باشد و دیگر شاهد کم لطفی‌ها و بی مهری‌ها از سوی آنها با ورزش
کشورمان نباشیم.»
زهرا اینچه‌ درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک بعد از انداختن رای خود به صندوق، خواسته‌هایش را از نمایندگان جدید و مجلس شورای اسلامی مطرح کرد. او گفت: «باید از ورزش حمایت بیشتری شود. تغییراتی در بعضی حوزه‌های قانونگذاری نیاز است که اعمال شود. امیدوارم در این دوره توجه بیشتر باشد و کمک کنند تسهیلات قانونی و بحث بودجه برای ورزش افزایش پیدا کند چون اثرگذار است.»
خواسته اغلب ورزشی‌ها در سالن افراسیابی همین بود. روسای فدراسیون‌‌ها نیز از جمله کسانی بودند که روی این مساله تاکید داشتند و خواهان آن بودند تا قوانینی تصویب شود که بتواند در ورزش کشور به لحاظ مالی اثرگذار باشد. مهدی نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز از جمله کسانی بود که روی این مسئله تاکید کرد: «بدون شک منابع پایدار در توسعه ورزش کشور به ویژه فوتبال مؤثر است و باید این مسیر را به خوبی طی کنیم.»
احمد مددی، مدیرعامل باشگاه پیکان اما خواسته دیگری هم مطرح کرد. او علاوه بر درخواست از نمایندگان برای رفع و کاهش دغدغه مردم در حوزه اقتصادی، گفت: «نمایندگان باید بکوشند قوانینی وضع کنند که راه بخش خصوصی برای ورود به ورزش تسهیل شود. با وجود این‌همه تلاش همچنان ورزش ما دولتی است. اگر قوانینی باشد که باعث شود بخش خصوصی در ورزش سرمایه گذاری کند اتفاق خوبی می‌افتد.»
سرمربی موفق تیم‌ملی نوجوانان ایران پای صندوق رای حاضرشد.حسین عبدی که همراه باتیم‌ملی دررقابت‌های جام‌جهانی عملکرد موفقی داشت، با حضور درپای یکی ازصندوق‌های سیار رای،همراه با دیگر چهره‌های ورزشی در این اتفاق مهم مشارکت کرد.
سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هم که دیروز برای شرکت در انتخابات در مسجد الجواد(ع) میدان هفت تیر تهران حاضر شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم گفت: من آمده‌ام برای آن‌که مثل دیگر هموطنانم به قولی که داده بودیم برای بیعت با آرمان‌های نظام مقدس و همچنین کشور عزیزمان عمل کنیم. خیلی خوشحالم که می‌بینم آحاد مردم، از اقشار مختلف در صحنه انتخابات حضور دارند و حوزه‌های انتخاباتی شلوغ است. امیدوارم درصد مشارکت هم بالا باشد چراکه مردم ایران همیشه ثابت کرده‌اند در مواقع حساس پشت آرمان‌های کشورمان هستند. آروزی من برای این مردم وفادار سلامت و عاقبت بخیری است.

جام جم

برچسب‌ها:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما
تماس ما

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.