زشت و زیبای هفته 23 لیگ برتر| از گلایه های دوباره نکونام تا درخشش دروازه بان جوان پرسپولیس و جنگ بیانیه ها

به گزارش خبردون به نقل از فارس، اتفاقات زشت و زیبای هفته بیست وسوم لیگ برتر را باهم مرور می کنیم:نتایج مسابقات:تراکتور تبریز یک – ذوب آهن اصفهان 4شمس اذر قزوین یک – فولاد خوزستان صفرمس رفسنجان 2- پیکان تهران 2سپاهان اصفهان صفر- نساجی مازندران صفرآلومینیوم اراک صفر- استقلال یکهوادار تهران یک – گل گهرسیرجان صفراستقلال خوزستان 2- صنعت نفت آبادان یکپرسپولیس یک – ملوان انزلی صفرجدول گلزنان:شهریار مغانلو( سپاهان) 11 گلرضا اسدی( سپاهان) 10 گلرحمان جعفری( تراکتور) 9 گلرحمان جعفری( ملوان)، پوریا سرآبادانی( شمس آذر) 7 گلجدول لیگ برتر

خداحافظی داور آرژانتین – فرانسه

محمدرضا منصوری کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان در دیدار پرسپولیس و ملوان از دنیای داوری خداحافظی کرد. او در مسابقه هیجان انگیز آرژانتین – فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه یکی از کمک داوران بود. منصوری از پنجمین دوره لیگ برتر قضاوتش را شروع کرد و در لیگ برتر بیست و سوم از دنیای داوری خداحافظی کرد.

ذوب آهن تیم هفته

ذوب آهن اصفهان در نیم فصل دوم هیچ بردی نداشت و محمد ربیعی سرمربی این تیم هم چندمین مرتبه به طور رسمی و غیر رسمی از سمتش استعفا کرد که آخرین مرتبه آن هفته بیست و دوم لیگ برتر و بعد از باخت خانگی مقابل شمس آذر بود البته مدیران باشگاه و حتی کارخانه ذوب آهن با استعفایش مخالفت و از برنامه سه ساله این مربی حمایت کردند. نتیجه این حمایت درست برد پرگل و حیرت انگیز در تبریز بود. سبزپوشان اصفهانی نخستین برد نیم فصل دوم خود را مقابل تراکتور تبریز آن هم با نتیجه حیرت انگیز 4 بر یک به دست آوردند. در استانه دربی معوقه اصفهان ذوب آهن دوباره اوج گرفته!

صنعت نفت آبادان ناکام هفته

نفت آبادان هفته گذشته تیم سپاهان را شکست دادند تا به بقا امیدوارتر شوند اما این هفته در دربی خوزستان در دقایق پایانی مسابقه شکست خوردند تا شرایط شان برای بقا سخت تر شود. صنعت نفت شاید حدود سه دقیقه تا نباختن فاصله داشت اما در نهایت آبی پوشان اهوازی که آنها نیز در خطر سقوط هستند گل برتری را زدند!

ملوان؛ مظلوم هفته

ملوان بندرانزلی را باید تیم مظلوم هفته دانست زیرا آنطور که کارشناسان داوری می گویند هم گل آفساید از پرسپولیس دریافت کرد هم پنالتی این تیم در نیمه دوم را داور ندید تا مهدی تارتار سرمربی ملوان برآشفته شود و در نشست خبری بگوید با اشتباه داوری باختیم ولی داوران ما پاک هستند و خواهش می کنیم کمک داور ویدئویی را بیاورند.

کری خوانی ظریف هفته!

مهدی تارتار سرمربی پرسپولیسی ملوان در نشست خبری بعد از بازی حاضر شد و وقتی خبرنگاری از او پرسید می گویند چون سابقه پرسپولیسی بودن دارید همیشه مقابل پرسپولیس تیم هایتان بازنده می شود جواب جالبی داد او گفت استقلال 6 سال است نتوانسته پرسپولیس را شکست بدهد اما من در این مدت با تیم های مختلف دو بار پرسپولیس را برده ام! ضمن اینکه در این سال ها دوبار مانع قهرمانی پرسپولیس شده ام. تارتار خیلی با ظرافت برای استقلال هم کری خواند وهم پاسخ منتقدانش را داد.البته برخی خبرنگاران هم بعد از مسابقه با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از زیتون خریدن مهدی تارتار مدعی شدند او که کمر درد داشت و به زور آمپول سرپا شده بود و نتوانست به نشست خبری بیاید اما انگار برای خرید زیتون کمر درد نداشت!

حرف حق هفته؛ فقط 40 دقیقه فوتبال در هر بازی

مسعود شجاعی بازیکن اسبق تیم ملی و سرمربی هوادار تهران در نشست خبری قبل و بعد از بازی با گل گهرسیرجان حضور پیدا کرد او در نشست خبری قبل از مسابقه حرف حقی زد و گفت متاسفم بگویم فوتبالی که ما بازی می کنیم فقط چیزی شبیه فوتبال است! در هر مسابقه وقتی فیلم مسابقات را از آنالیزور باشگاه می گیرم تا شیوه بازی حریفان را ببینم در کمال تعجب می بینم در هر مسابقه فقط 40 یا 45 دقیقه فوتبال بازی می کنیم! بقیه دقایق مسابقه به پرتاب اوت، مصدومیت بازیکنان و …. اختصاص دارد اما مسابقات خارجی را که می بینید انگار دارید فیلمی هیجان انگیز مشاهده می کنید.یادش بخیر زمانی کارلوس کی روش هم می گفت در جریان مسابقات برخی بازی های لیگ برتر می توانید بروید کافی شاپ وقهوه بخورید!

شعار هفته؛ علیه بازیکنان، مربیان و مدیران سپاهان

هواداران باشگاه سپاهان از نتایج تیم شان بسیار ناراضی هستند و انها انتظار داشتند این فصل با اختلاف در صدر جدول قرار بگیرند اما در حال حاضر مکانی بهتر از چهارمی در جدول لیگ ندارند! این هفته نیز آنها مقابل تیم قعرنشین نساجی مازندران به پیروزی نرسیدند تا هواداران سپاهان از خجالت تمامی ارکان باشگاه و تیم دربیایند! آنها علیه بازیکنان، مربیان و هیات مدیره باشگاه شعار سردادند. البته باشگاه نیز قبل از مسابقه با نساجی 20 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان را به دلیل نتایج ضعیف کسر کرد.

بی ادب هفته

نشست خبری پاکو خمز سرمربی تراکتور بعد از باخت سنگین مقابل ذوب آهن به جنجال کشیده شد و خبرنگاری سرمربی اسپانیایی تراکتور را متهم کرد که فقط می خواهد تا پایان قراردادش در تیم بماند ودلارهای بیشتری بگیرد! خمز هم خطاب به آن خبرنگار گفت شما بی ادب هستید که چنین سوالی را مطرح می کنید و خبرنگار هم گفت خودت بی ادب هستی!به هر حال خمز دو فصل دیگر با باشگاه تراکتور قرار دارد و اگر مدیران باشگاه بخواهند او را اخراج کنند ظاهرا باید رقمی در حدود 480 هزار دلار پرداخت کنند تا کار به شکایت و شکایت کشی نرسد.

استعفای هفته

محمد نصرتی بعد از باخت سنگین مقابل ذوب آهن از شعارهایی که علیه بازیکنان تراکتور سردادند خیلی ناراحت بود و با گریه مقابل خبرنگاران از سمتش استعفا کرد و گفت مخلص همه مردم آذربایجان و تبریز هستم اما دیگر در تراکتور نمی ماند و برای این تیم آرزوی سربلندی دارد.

جنجال هفته

حضور یکی جیمی جامپ زن در اراک بزرگ ترین اتفاق جنجالی هفته بود اینکه چطور این خانم تماشاگر توانسته تمام موانع امنیتی را رد کند و به کنار زمین بیاید! از سویی دیگر سیدحسین حسینی دروازه بان ملی پوش استقلال برخلاف وظایفش وارد کار ماموران انتظامی و پلیس شد و خواستار بخشش و رها کردن این جیمی جامپ شد. در حالیکه در همه جای دنیا بازیکنان به کار ماموران انتظامی دخالتی نمی کنند و به جیمی جامپ هم توجهی نمی کنند!

گلایه هفته؛ نکونام

جواد نکونام بعد از شکست دادن آلومینیوم اراک و ادامه صدرنشینی در نشست خبری از خیلی چیزها بازهم گلایه کرد. این در حالی است که اگر استقلال 7 بازی باقیمانده خود تا پایان لیگ برتر را ببرد هیچ قدرتی و لابی نمی تواند قهرمانی و صدرنشینی را از استقلال بگیرد اما نکونام هنوز هم گلایه دارد. از داوری ها، از دو اخطاره شدن خودش و..او در بخشی از حرف هایش گفت: کسانی که می گویند انتظار قهرمانی داریم، دو دسته هستند. یکی آنها که واقعا دلسوزند و دوست دارند استقلال قهرمان شود مثل هواداران و مثل ما که زحمت می کشیم و تمام تلاش مان را هم می کنیم که قهرمان شویم. یک دسته هم هستند که به خاطر فشار این کار را می‌کنند. مگر نگفتند تیم باید چهارم، پنجم شود؟ بازیکن نگرفتند، سقف را رعایت کردند به خاطر همین موضوع دیگر. درست است؟

رفیعی دروازه بان هفته

امیررضا رفیعی دروزه بان جوان پرسپولیس را باید دروازه بان هفته نامید زیرا این بازیکن هر وقت درون دروازه پرسپولیس ایستاده تیمش گلی نخورده است و در بازی با ملوان هم او یک کلین شیت دیگر به نام خود ثبت کرد هرچند او می تواند به اینکه ذخیره بازیکنی چون علیرضا بیرانوند است هم به خود ببالد ولی در میدان هم با وجود اینکه تجربه لیگ برتری نداشت عملکرد خوبی داشته است.

جنگ بیانیه ها

در لیگ برتر ما یک سنت زشت مرسوم شده و آن هم بیانیه نویسی باشگاه ها بعد از هر مسابقه است. بیانه نویس های باشگاه ها در هر هفته سوژه های جدید و عجبیبی برای بیانیه خود تهیه می کنند. استقلال این هفته بعد از برد پرسپولیس علیه داوری پرسپولیس و ملوان بیانیه داد وخیلی چیزها را در فوتبال زیر سوال برد. پرسپولیس هم بیانیه ای در پاسخ به بیانیه استقلال صادر کرد و گفت شکایت از این باشگاه بی فایده است! آلومینیوم اراک هم بیانیه داد که استقلال از داوری سود برده و در دقیقه 3 مسابقه باید این تیم 10 نفره می شده است!کاش بدانیم که فوتبال در مستطیل سبز برگزار می شود نه روی کاغذ سفید یا صفحه مونیتور و کیبورد کامپیوتر! کاش به رقابت جوانمردانه احترام بگذاریم کاش برای امتیاز گرفتن و بردن همه چیز را زیر سوال نبریم و هواداران را از فوتبال زده نکنیم!

برچسب‌ها:

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما
تماس ما

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.